5.Bilim ve Fikir Festivali Ödülleri Sahiplerini Buldu
Üsküdar Üniversitesi ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile düzenlenen 5. Bilim ve Fikir Festivali’nde liseli gençler ilginç fikirleri ve projeleriyle yarıştı.
Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, festivale ilginin her yıl giderek arttığını görmekten mutlu olduğunu belirterek “Milli Eğitim Müdürlüğü önemli destek verdi, sahip çıktı.
Okul müdürlerimiz rehber öğretmenler festivale sahip çıktı ve öğrencilerde proje heyecanı oluştu” dedi.
Üsküdar Üniversitesi ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde, lise dönemindeki gençlerin proje kültürü ve girişimcilik pratiğini güçlendirmek ve hayatı kolaylaştırmalarını sağlamak için onları gözlemlemeye ve icat çıkarmaya yönlendiren Üsküdar Üniversitesi Bilim ve Fikir Festivali’nin 5’incisi bu yıl düzenlendi.
Üsküdar Üniversitesi Çarşı Yerleşkesinde düzenlenen festivale bu yıl İstanbul’daki 171 liseden 500’e yakın proje başvurdu. Öğrenciler “Sosyal Bilimler”, “Sağlık Bilimleri” ve “Fen ve Teknoloji” olmak üzere üç kategoride yarıştı.
Ön değerlendirme sonucunda 190 proje elemeyi geçti.
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından görevlendirilen öğretmenler ve Üsküdar Üniversitesi öğretim üyelerinden oluşan jüri tarafından projeler değerlendirildi. Dereceye giren projelere düzenlenen törenle ödülleri verildi.
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem ödül törenine katıldı
Liseli gençler icat ve projelerini konser, oyun ve eğlencelerle dolu festivalde sunma imkânı buldu. Oldukça renkli geçen festivalin ödül töreni Emir Nebi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Ödül törenine Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Adnan Tanrıverdi, İstanbul Vali Yardımcısı Ahmet Hamdi Usta, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci, Üsküdar Kaymakamı Murat Sefa Demiryürek’in de aralarında bulunduğu çok sayıda kişi katıldı.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Amacı olan genç kendine ve insanlığa faydalı olur”
Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, bu yıl beşincisi yapılan festivale her geçen yıl ilginin arttığını, gençlerin ilgisinin memnuniyet verici olduğunu belirterek “Her yıl daha güzel projelerin geldiğini görüyoruz.
Öğrencilerin daha çok ilgi gösterdiğini görüyoruz. Bu aslında Türkiye’nin geleceği için çok ümit verici ve olumlu. Gençlerdeki bu heyecan, bakış açısı açısından çok değerli.
Özellikle gençlerin ego ideallerinin olması, hayatlarında tutkulu projelerinin olması, bunun için bir çaba içerisinde olmaları, günlük yaşantılarda popüler kültürün insanı harcayan yaklaşımlarına karşı en güzel çözümlerden birisi olduğunu görüyoruz.
Çünkü gencin uğrunda çile çekilecek bir amacı olmalı. Bir amacı olan bir genç hem kendisine faydalı olur hem de insanlığa faydalı olur. Sadece anı yaşa felsefesi ile harekete geçen gençler değil. Anı yaşayı biz karıştırıyoruz.
Aslında onun anda yaşa olması lazım. İnsan bu anda yaşayacak ki geçmişe ve geleceğe takılıp da lüzumsuz yere zihnini meşgul etmesin diye söylenen bir söz. O aslında anı yaşa diyerek kişinin vur patlasın çal oynasın, zincirleri kır, duvarları yık, kafana göre yaşa tarzındaki bir yaklaşım. Bu gençleri ve insanımızı harcayan bir yaklaşım. Bu maalesef popüler kültürün bir tuzağı. Biz Hollywood kültürünün bu tuzağına karşı gençlere nitelikli ortamlar sunmamız ve önlerine iyi hedefler koymamız gerekiyor.
Bu festival bu amaçla ortaya çıktı. Genç hem eğlensin, eğlenirken de öğrensin istedik. Bunu yaparken de yüksek hedefleri olan şeyler yapsın. Modernizmin getirdiği hastalıklara karşı çözümün aslında kendi içinde olduğunu kavrasın” diye konuştu.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Gençler önlerine çıkan fırsatları iyi değerlendirmeli”
Üniversite olarak Proje Kültürüne önem verdiklerini belirten Prof. Dr. Nevzat Tarhan, TÜBİTAK ve İSTKA desteğiyle yürütülen çok sayıda projelerinin bulunduğunu söyledi.
Gençler için projenin oluşturulması ve yürütülmesinin çok önemli olduğunu ifade eden Tarhan, proje ve girişimciliği zorunlu ders olarak verdiklerini kaydetti.
“Gençler şanslı aslında 10 yıl önce, 20 yıl önce proje konuşulmuyordu, şimdi lise ve üniversite döneminde olan gençler bu fırsatları iyi değerlendirmeleri önemli” dedi.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Öğrencilerde proje heyecanı oluştu”
Milli Eğitim’in festival için kendilerine önemli desteği olduğunu ifade eden Tarhan, “Milli Eğitim Müdürlüğü önemli destek verdi, sahip çıktı. Okul müdürlerimiz rehber öğretmenler festivale sahip çıktı ve öğrencilerde proje heyecanı oluştu.
Artık öğrenciler projeyi düşünüyor diyebiliriz” şeklindeki sözleri öğrencilerden alkış aldı. Tarhan “Heyecanı projeden yakalayabilmek Nobel’i yakalamak demek. Bu gençler böyle çıkacak. O rüyayı gören gençlerle bu işler oluyor” diye konuştu.
Orhan Erdem: “Bu festival çok değerli”
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem ise teknolojideki gelişmeler doğrultusunda müfredata kodlama eğitimi gibi dersleri koyduklarını belirterek “Gençlerimizin artık yazacakları bir programla bir yazılımla dünyada çok öne çıkabilecekleri bir dönemi yaşıyoruz.
Dünyanın en zengin firmaları yazılım firmaları oldu. Yılların o endüstriyel kazanımları bir anda yazılıma döndü ve onun için kodlama eğitimini Milli Eğitim’de 4 ve 5. Sınıfta mecburi ders yaptık. 6,7, 8 sınıflarda seçmeli ders yaptık.
İnovasyon, inovatfi düşünme artık yeni çağa uyacak gençlerimizi eğitimle buluşturmak istiyoruz. Bu bakımdan Üsküdar Üniversitesinin 5 yıl önce başlattığı değerli projenin çok önemli olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.
Dereceye giren projeler açıklandı
Konuşmaların tamamlanmasının ardından ödül törenine geçildi. Her kategoride dereceye giren projeler açıklandı. Dereceye girenlere ödülleri Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan’ın da aralarında bulunduğu akademisyenler tarafından verildi.
Uzangaç, Sağlık Bilimleri birincisi oldu
Sağlık Bilimleri kategorisinde Güç Kardeşler Anadolu Lisesi’nden Caner Keleş, Berfin Keleş ve Dilara Çalışkan, danışman öğretmenleri Ayşe Aslan Çakır’la hazırladıkları “”Uzangaç” isimli proje ile birinci oldu.
Sağlık Bilimleri kategorisinde Özel Eğitim ve Yaşam Merkezi Avcılar Okyanus Lisesi, Fen ve Proje Lisesi’nden Naz Ela Başaran, danışman öğretmeni Duygu Yavuz’la hazırladığı “Nano Kabuklar” isimli proje ile ikinci oldu.
Sağlık Bilimleri kategorisinde Özel Mürüvvet Evyap Koleji ve Fen Lisesi’nden İrem Su Uçar ve İrem Cansu Aydın, danışman öğretmenleri Esin Kılınç’la hazırladıkları “Kekik, Kakule ve Menengiç Ekstratlarının Ev Yoğurdu Üzerindeki Antifungal Etkisi ve Biyoplastik Kapak Yapımı” projeleri ile üçüncü oldu.
Anadolu’nun Piramitleri, Sosyal Bilimler birincisi oldu
Sosyal Bilimler kategorisinde Özel Esenkent Okyanus Anadolu ve Fen Lisesi’nden Halime Şilan Bilgin, danışman öğretmen Ahmet Çelik danışmanlığında “Anadolu’nun Piramitleri” isimli projeleri ile birinci seçildi.
Sosyal Bilimler kategorisinde Özel Asfa Ahmet Mithat Anadolu Lisesi’nden Huri Beyza Filizfidanoğlu ve Gözde Türkmen, öğretmeni Abdulkerim Demir danışmanlığında hazırladığı “Kahvehaneden Kıraathaneye Dönüşümde Bir Oku(t)ma Projesi Üsküdar Örneği : Çaylar Şirketten” isimli projesi ile ikinci oldu.
Sosyal Bilimler kategorisinde Özel Asfa Ahmet Mithat Anadolu Lisesi’nden Betül Akcura ve Vildan Elif Aydan, öğretmen Abdulkerim Demir danışmanlığında hazırladıkları “VIII.YY - ∞ YY. Türk Dili Yılı: “DAĞARCIK” Oyunu ile Türkçe’nin Zenginliğine Yolculuk” isimli projeleri ile üçüncü oldu.
Nar Kabuğu Ekstresi, Fen ve Teknoloji Bilimleri birincisi
Fen ve Teknoloji Bilimleri kategorisinde Özel Esenkent Okyanus Anadolu Ve Fen Lisesi’nden Burak Şençiçek ve Kerem Dalmış, öğretmen İdil Melis Dinç danışmanlığında hazırladıkları “Nar Kabuğu Ekstresinden Antibakteriyel ve Antifungal Gıda Kalkanı” başlıklı projeleri ile birinci oldu.
Fen ve Teknoloji Bilimleri kategorisinde Özel Çınar Anadolu ve Fen Lisesi’nden Muhammed Emin Kıyağan, öğretmen Fatih Acar danışmanlığında “Doğal Beton” isimli projesi ile ikinci oldu.
Fen ve Teknoloji Bilimleri kategorisinde üçüncülüğü Beylikdüzü Uğur Temel Lisesi’nden Fevzi Kalabak, öğretmen Bülent Ülger danışmanlığında hazırladığı “Karbonol” isimli projesi aldı.
Birinci olan proje 6 bin TL, ikinci olan proje 4 bin TL ve üçüncü olan proje de 2 bin TL ödül kazandı. Danışman öğretmenlerin de ödüllendirildiği festivalde mansiyon alan projelere 500 TL ile ödül verildi. Her üç kategoride birçok projeye de mansiyon ödülü takdim edildi.
Bu yıl festivale katılan tüm öğrenciler için Üsküdar Üniversitesi Kütüphane Giriş Kartı hazırlandı. Bu kart ile öğrenciler, yerleşkelerde bulunan kütüphanelerden dilediği zaman faydalanabilecek.
Bu arada festival ödül töreni, ÜÜTV ve ÜÜRADYO’dan canlı olarak yayınlandı.
Sağlık Bilimleri kategorisinde mansiyona layık görülen projeler
Burhaniye Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden, öğrenci Burak Eren, danışman öğretmen Esin Gülteki: “Kan mı Lazım?”
Özel Nasibe Eryetiş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden, öğrenci Sümeyye Özge Bektaş, danışman öğretmen Burcu Esen: “Acil Temizlik”,
Uluslararası Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden öğrenci Atıf Emre Yıldız ve Yahya Yün, danışman öğretmen Şulenur Tübcil: “Mandalinanın Işığı”,
Pendik İTO Şehit Ahmet Aslanhan Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden öğrenci Çağrı Orkun Okatan ve danışman öğretmen Burak Yeşil; “Engelsiz Yaşama Devam”,
Başakşehir Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Oğuzhan Saka, Muhammed Ömer Göktaş, Serkan Oğur, Yusuf Erdoğan, Hakan Aksu, Serhat Aris, Yasin Mert Takır ve Ömer Hatapoğlu, danışman öğretmen Altan Özer: “Bir Tuşla Hayat”,
Özel Çınar Anadolu ve Fen Lisesi’nden öğrenci Mehmet Zahid Yanılmaz, danışman öğretmen Selma Kayaköy: “Yaraların İyileşmesinde Meşe Mazısı Gomalağı Ekstraktının Etkinliğinin İncelenmesi”
Sosyal Bilimler kategorisinde mansiyona layık görülen projeler
Pendik İTO Şehit Ahmet Aslanhan Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden öğrenciler Emin Furkan Annaç, Muhammet Bilal Alpaslan, Emircan Demir ve danışman öğretmen Burak Yeşil: “Konuşan Türkiye”
İHKİB Kağıthane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden öğrenci Feyzanur Meral ve danışman öğretmen Hakan Sözan: “Yeraltındaki Cosmos”
Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi’nden öğrenci Şûra Pekcan ve danışman öğretmen İlyas Kara: “Tarih Eğitimi’nde Mukayeseli Tarih Haritaları”,
Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden öğrenci Sümeyye Kaya ve danışman öğretmen Çiğdem Özgün: “İsrafı Terk Et Yeteneklerini Keşfet”
Başakşehir Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Ömer Hatapoğlu, Yasin Mert Takır, Serhat Aris, Serkan Oğur, Hakan Aksu, Yusuf Erdoğan, Muhammed Ömer Göktaş ve Oğuzhan Saka ve danışman öğretmen Altan Özer: “Keşfedildim Başardım”
FMV Özel Erenköy Işık Anadolu ve Fen Lisesi’nden öğrenciler Bahar Akpınar, Ayşe Selin Korkmaz ve Fatma Deniz Meriç ve danışman öğretmen Zeynep Tuğba Kahyaoğlu: “Kitap Yurtlarının Yeni Nesil Sosyal Medyası”
Pendik İTO Şehit Ahmet Aslanhan Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden öğrenciler Ahmet Erdem Türkoğlu, Muhammed Furkan Öner ve danışman öğretmen Burak Yeşil: “Lisebul”
Haydarpaşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nden öğrenciler Şeyda Akın ve Cansu Bulduk ve danışman öğretmen Yunus Emre Oruç: “Mutlu Hayvan İyi Çocuk”
Çamlıca Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden öğrenciler Sena Gül ve Bilge Kahraman ve danışman öğretmen Tayfun Palabıyık: “Türkiye’de Yaşanan Şiddetli Depremlerin Deprem Haritası Üzerinde Görsel ve İşitsel Olarak Gösterilmesi”
Özel Küçükçekmece Halkalı Okyanus Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Eylül Ezgi Güneri ve Azra Berfin Karabülak ve danışman öğretmen Nazlı Tanhan: “Şiir Tüneli”
Cengizhan Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Laila Mina Şahan ve Ebru Yıldız, danışman öğretmen Yaşar Ay: “Türkiye Kırsalında Hayvancılığa Dayalı Kalkınma”
Sağlık & Fen Bilimleri kategorisinde mansiyona layık görülen projeler
Özel Çınar Anadolu ve Fen Lisesi’nden öğrenciler Yiğit Tokdemir ve Şükrü Tolga Tırıl, danışman öğretmen Selma Kayaköy: “Çınar Yaprağından Gelen Temizlik ‘’Sulardan Ağır Metal Giderimi’’
Özel Küçükçekmece Halkalı Okyanus Anadolu Lisesi’nden öğrenci Burak İlhan ve danışman öğretmen Mehmet Hançer: “Yeni Nesil Klima”
Habire Yahşi Anadolu Lisesi’nden öğrenci Melike Candemir ve danışman öğretmen Hacer Şahin: “Sensörel (Sıcaklık Algılayan Eldiven)”
Özel Küçükçekmece Halkalı Okyanus Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Ali Erol ve Burak Osman Saraç ve danışman öğretmen Hanife Özdemir: “Karanlıkta Aydınlanan Yolum”,
Özel Mürüvvet Evyap Koleji ve Fen Lisesi’nden öğrenciler Hasan Fatih Durkaya ve Yusuf Berkan Gökçe ve danışman öğretmen Cansu Güler: “Hidrojel Özelliklerinin Kullanılan Ham Madde Miktarına Göre Değişiminin Araştırılması”
Mev Koleji Özel Büyükçekmece Anadolu ve Fen Lisesi’nden öğrenciler Sueda Konca ve Oğuzhan Korkmaz ve danışman öğretmen Nevin Gündüz: “Yerimi Alma Bana Engel Olma”,
Fatih Gelenbevi Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Cihan Er ve danışman öğretmen G. Esra Gürbüz: “Bitkisel Antibakteriyel Yara İyileştirici Ve Doku Mühendisliğine Yönelik Biyomalzeme Üretimi”
Özel Mürüvvet Evyap Koleji ve Fen Lisesi’nden öğrenciler İbrahim Köse ve Batu Onart ve danışman öğretmen Esin Kılınç: “Epilepsi Hastalarına Gsr Sensör Destekli Kol Bandı”
Özel Mürüvvet Evyap Koleji ve Fen Lisesi’nden öğrenciler Ayça Arslan ve Nida Yılmaz ve danışman öğretmen Esin Kılınç: “Boya Duyarlı Güneş Pillerinde Fosfor Tozlarının Verime Etkisi”
Özel Sancaktepe Okyanus Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Sevgi Nur Şahin ve Rojin Şevin Çeri ve danışman öğretmen Burak Yıldırım: “Ekmeğin Bayatlamasını Engelleyen Ekmeklik”
Özel Beylikdüzü Okyanus Anadolu Lisesi’nden öğrenciler Şeyma Tamcı ve İnci Birkan ve danışman öğretmen Hande Akarlar: “Mısır Koçanları Ve Atık Plastiklerden Biyobozunur Ayakkabı Tabanı Üretimi”
Fotoğraflar: Mehmet Yaman
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)