Oturum İzni (İkametgah)
Üsküdar Üniversitesi'ne kayıtlı öğrencilerin, Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu uyarınca öğrenci ikamet izni almaları gerekmektedir. Öğrenci ikamet izni size öğrenim süreniz boyunca Türkiye'de kalma hakkı verir. Statüleri ne olursa olsun tüm uluslararası öğrencilerin yasal kalış süreleri içerisinde öğrenci ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir. Bunun için öğrencilerin https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden online ikamet izni başvurusu yapmaları gerekmektedir. Başvuruyu tamamladıktan sonra gerekli dosyaları aynı hafta içerisinde Uluslararası Ofise teslim etmeleri gerekmektedir. Aşağıda listelenen tüm belgeleri hazırlayıp zamanında teslim etmek öğrencilerin sorumluluğundadır! Her öğrencinin Göçmenlik Bürosu'nun resmi web sitesini kontrol etmesi ve Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ile ilgili güncellemeleri aşağıdaki bağlantıdan takip etmesi gerekmektedir: https://en.goc.gov.tr/
İkamet izni başvurusu nasıl yapılır?
Üsküdar Üniversitesi'nde kesin kayıt işlemlerini tamamlayıp, yasal kalış süreniz sona ermeden ikamet başvurusunda bulunmanız gerekmektedir. Aksi halde ciddi sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Kesin kayıt sonrasında aşağıda yazılı belgeleri toplamaya başlayabilirsiniz.
Ofise gelmeden önceden Göç İdaresi'ne gidip parmak izi verilmiş olmadılır.
Öğrenci ikamet izni başvurusu için gerekli evraklar:
Öğrenci ikamet izni başvurusu için gerekli evraklar:
1) Başvuru Formu
2) 4 adet biyometrik fotoğraf
3) Parmak İzi
• Daha önceki uygulamalarınızda parmak izinizi vermiş olsanız bile bu adımın tamamlanması gerekmektedir. Parmak izi kimliğinizi alabilmeniz için bu adımları uygulamanız gerekmektedir.
• Parmak izi verirken başvuru formu, öğrenci belgesi ve pasaportun ibraz edilmesi gerekmektedir.
4) Pasaport Kopyası
5) Vize Sayfası (veya Türkiye'ye son giriş damgasının bulunduğu sayfa):
a) Ülkeniz Türkiye'ye giriş için vize gerektirmiyorsa, giriş damgasının bir kopyası yeterli olacaktır.
b) Elektronik vize ile giriş yapıyorsanız, elektronik vizenin çıktısı istenecektir.
5) Eski ikamet kartının fotokopisi
6) Öğrenci Belgesi (Türkçe)
7) Transkript:
Yenileme başvurusu yapıyorsanız önceki öğrenim yıllarına ait transkriptlerinizin dosyanızda bulunması gerekmektedir.
8) Yerleşim yeri belgesi:
a) Tapu Senedi (Tapu): Kendi evinizde kalıyorsanız tapu fotokopisi,
• Yenileme başvuruları için E-Devlet'ten alınacak "ikametgah belgesi (yerleşim yeri belgesi)" yeterlidir.
b) Kira Sözleşmesi: Kira sözleşmesi ile kalınıyorsa kira sözleşmesinin noter tasdikli kopyası (ev sahibi/yetkili kişinin hazır bulunması gerekmektedir)
9) UETS belgesi:
Yenileme başvurusu yapıyorsanız ulusal elektronik tebligat sistemi adresi olan UETS adresinin dosyanızda yer alması gerekmektedir.
10) Sağlık Sigortası
11) İkamet İzni Kartı Harcı Ödeme Dekontu:
2024 yılında bu tutar 565₺'dir.
Dosyamı uluslararası ofise ne zaman teslim edebilirim?
• Gerekli tüm belgeleri topladıktan sonra Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Cuma günleri (09.30-17.00) Uluslararası Ofis'e (Merkez Kampüs, A Blok, 2. Kat, Oda 224) gelerek belgelerinizi teslim etmeniz gerekmektedir. Üniversitenin dosyaları Göçmenlik Dairesi'ne teslim etme günü olması nedeniyle dosyalar perşembe günleri teslim edilememektedir.
• Dosya, Göçmenlik Bürosu'nun vereceği randevu tarihini beklemeden, başvurudan sonraki aynı hafta içerisinde teslim edilmelidir.